maandag 5 mei 2008

Kassameisje meets Consumptiekeuzemaatschappij

Doet u maar een kinderpapiertje.
Het is voor m’n moeder, maar dat is toch praktisch hetzelfde.
Mag ik kinderpapier?
Dat vind ik altijd leuker.
Doet u maar roze kinderpapier.
Of groen.
Nee doe maar roze.
Of kunt u anders ook het gewone papier binnenstebuiten keren?
Dat is ook roze toch?
Ja doet u dat maar.
Of doet u maar een kinderpapiertje.
Ja kiest u zelf de kleur maar.
Wat u het leukst vindt.
Ja tis voor een meisje maar ze houdt niet van roze.
Nou, doe dan maar groen.
Groen ja.
Het is voor een jongen.
Die houden niet van roze hoor mevrouw.
Nou doet u maar roze.
Ja tis voor een jongetje maar hij heeft geloof ik liever roze.
Zullen we roze doen?
Doe maar roze ja, het is voor een jongetje, maar dat vind ik wel leuk.
Nou laten we hem daar nou nog maar niet mee opzadelen.
Groen of roze?
Heeft u geen blauw?
Oh, nou doe dan maar roze.
Eh, groen.
Roze of groen?
Wat is dan precies het verschil?
Nou het maakt mij niet uit hoor, doe dr maar wat omheen.
Wat?
Cadeaupapier?
Heeft u niet zo’n papieren zak?
Dat is ook prima hoor.
Ja precies, kijkeensaan, geweldig, dankuwel hoor.
Ik vind dat jullie altijd zulk mooi papier hebben.
Ik zou het zelf zo niet kunnen vouwen.
Kunt u het misschien zo inpakken dat ze niet kunnen zien dat het van jullie winkel is?
Heeft u geen ander papier?
Jullie hadden altijd van dat mooie rood met blauwe papier heeft u dat niet meer?
Echt niet?
Oh wat jammer.
Nou doe er dan maar dat nieuwe papier omheen.
Moet je nou kijken Kees, net of het van de Blokker is.
Of, weet u wat?
Sorry, kunt u het nog veranderen?
Doet u maar kinderpapier.
Groen of roze?
Godallemachtig dat weet ik niet hoor, wat denk jij Kees, groen of roze?

2 opmerkingen:

sassefras zei

Ninke! Wat een fantastisch stukje. Schrijf je er ook nog een over "het is een cadeautje, dus kunt u misschien de stickertjes er van afhalen" of "ja het is een cadeautje....... voor mezelf ha ha ha...." Groetjes Saskia

Ps: kwam je tegen via Koen z'n blog, vandaar

ninke zei

Ha wat leuk dat je het leuk vindt :) Ik weet niet of ik nog meer woorden aan onze gerespecteerde maar enigszins voorspelbare klanten vuil wil maken. Maar ons aller Joram heeft er een waar toneelstuk aan gewijd!