vrijdag 7 november 2008

Nee

Ik wil luisteren naar
Joan Baez
Pete Seeger
Vraagt me
Aan wiens kant ik sta
En ik weet het niet
Ik wil niets
Niets doen
Pianospelen
In de draaimolen
op een paardje
In een schommelstoel
met een kat op schoot
De tijden zijn veranderd
dan ben ik dat ook
We zouden God moeten danken
dat hij niet bestaat
Maar ons dat wel
heeft laten geloven,
zodat we ‘s nachts
niet bang zouden zijn
Hij is ons nachtlampje geweest
Door alle tijden heen
Nu heeft hij ons
onlangs gevraagd
of niet de tijd gekomen was
te slapen met de luiken dicht
en zonder licht aan op de gang
En sinds hij ons dat heeft gevraagd
Is de aap dan uit de mouw
Volwassen zijn is niet aan ons
Wij willen mamma aan ons bed
Wij zuigen aan eenieders duim
Die zegt dat hij is voorbereid
President van Amerika te zijn
En in China lezen kinderen
Harry Potter
Vinden gaten in de markt
Dus de hele wereld slaat alarm
De grootste wekker die er was
De aardbol valt en smelt ineen
Als chocola in mensenhand
Als het zelfs Bob Dylan niets meer scheelt
Kom dan niet meer aan bij mij
Wanneer ten slotte duidelijk wordt
wat ‘n slechte grap de wereld is
Dat er geen hemel is daarboven
Dat het eten en gegeten worden
en dat we in godsnaam moeten vieren
wat een mooie tijd het is geweest

Geen opmerkingen: